Meet the tankers - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Judith van der Boom- Pijnacker - WaarBenJij.nu Meet the tankers - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Judith van der Boom- Pijnacker - WaarBenJij.nu

Meet the tankers

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

13 Oktober 2023 | Nederland, Kruiningen

Tja, kort geleden maar toch al zo ver weg. Daar kwam ik 8 weken geleden binnen, midden in een groep 'tankers' die super druk waren. In een groep waarbij de mensen tussen de zuurstofblokjes door luchtgitaar aan het spelen waren of een spel gingen doen waarbij iemand ging uitbeelden welk muzieknummer ze hoorde en de rest moest het raden.

Maar waar ze ook gezamenlijk bespraken wat ze die avond zouden gaan eten en zich grappend afvroegen of de wilde spinazie deze keer wel in de pan zou blijven. Één lotgenoot vertelde vaak dat haar hoofd eraf viel, een ander uit de tank had altijd een lekke koppakking. Weer een ander had elke dag zin in een snicker. Het was dan ook helemaal niet gek als je opeens een hele harde boer hoorde en vervolgens de "schuldige" gewoon zag kijken alsof hij het niet was.

Afentoe leek het net of sommige in de tank lachgas kregen in plaats van 100% zuurstof, zo waren ze aan de slappe lach. Ook werd er gerust een polonaise ingezet om de tank uit te gaan aan het eind van de behandeling.

Door deze bijzondere omstandigheden vroeg ik mezelf vaak af: Waar ben ik beland? Dus toen er steeds vaker een hard applaus gegeven werd in de tank, omdat achter elkaar de tankgenoten klaar waren, kwam maandag echt het besef dat het inmiddels een hele andere (lees: suffe) groep is geworden.

Waar ik er bij binnenkomst eigenlijk niet tegen kon en het niet kon hebben, heeft het me er toch ook echt door heen gesleept. Wat mis ik ze! Wat mis ik de gekheid, het gelach en het samen het beste maken van die 2 uur in de tank. Ik besef het nu, nu het super stil is in de tank en we bij elk geluidje ons hoofd omdraaien om te kijken waar het vandaan komt. De dame waar ik tegelijkertijd mee begonnen ben en ik, zitten nu in de fase dat we dus om elk klein dingetje kunnen lachen en ons soms afvragen hoe het mogelijk is dat je echt in zo'n zuurstofmasker de slappe lach kan hebben.

Ik probeerde nog zo lang mogelijk een slag om mijn arm te houden, of hoe zeg je die uitdrukking? Maar nu is het inmiddels ook te merken en te zien aan mijn lach op mijn gezicht dat ik mij beter begin te voelen. Ik heb me wel voorgenomen om niet de sfeermaker te gaan zijn. Ik moet me blijven focussen op m'n verdere herstel ookal is dat lastiger nu ik me iets beter voel!


  • 13 Oktober 2023 - 17:28

    Nathaal:

    yesyesyesyesyes!!! zo blij voor je! doorzetter!! [e-1f979][e-1f979][e-1f979][e-1f979][e-1f979][e-1f979][e-1f979]


  • 13 Oktober 2023 - 17:52

    Naomi Van Den Berg:

    Wat heerlijk!! Ben zo blij voor je [e-2764]️


  • 13 Oktober 2023 - 20:41

    L.P.:

    Eindelijk durf je het te voelen, (is het echt dat ik me iets beter voel!)

    Ja, geweldig, echt heel blij voor je. Al zal je nog vele stapjes moeten zetten.[e-1f60d]


  • 13 Oktober 2023 - 22:37

    Anita L-K:

    Lieve Jupi[e-1f389][e-1f388][e-1f973][e-1f38a][e-1f388]zooo blij voor je. Met een lach op m’n gezicht je stukje gelezen. [e-1f91f][e-1f3fc][e-1f48b]


  • 13 Oktober 2023 - 23:53

    Jessica P:

    Wat fijn om te lezen dit!!! We hoorden het pas al aan je stem toen je antwoord gaf via zoom, maar dat je het nu ook echt zelf gaat voelen dat je je iets beter voelt is echt fijn!


  • 15 Oktober 2023 - 08:58

    Paulien :

    Hou vol Juud!!!

    maar inderdaad; volg je eigen tempo

    veel liefs van ons[e-1f618]


  • 15 Oktober 2023 - 19:09

    Elly Kugel :

    Lieve Juudje wat heb je al wat meegemaakt in die tank ,en je hebt het echt niet gemakkelijk gehad ,maar wat ben je een stoere [e-1f44d][e-1f3fc][e-1f60a].Lieverd

    succes met je verdere herstel [e-2764]️‍


  • 15 Oktober 2023 - 19:09

    Elly Kugel :


  • 18 Oktober 2023 - 13:09

    Fam. De Kleer:

    lieve Judith, zo fijn te horen dat het dieptepunt bereikt is! Nu nog bergopwaarts en zo te horen gaat dat zeker lukken! Voor je het weet ben je weer helemaal actief bezig samen met Joffrey [e-1f973][e-1f973] en kan je je misschien niet meer voorstellen dat je toen zo weinig energie had [e-1f633] Die tijd gaat echt komen!

    veel liefs van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kruiningen

Judith

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 35160

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 27 Oktober 2023

Hyperbare Zuurstoftherapie

01 Januari 2018 - 01 Juli 2018

Ugandarisch

24 Juni 2010 - 09 Augustus 2010

Downunder

Landen bezocht: