Kanjers - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Judith van der Boom- Pijnacker - WaarBenJij.nu Kanjers - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Judith van der Boom- Pijnacker - WaarBenJij.nu

Kanjers

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

22 Oktober 2023 | Nederland, Kruiningen

Aankomende vrijdag is het zover! Dan mag ik eindelijk uitdelen! Uitdelen? Ja, het is hier een traditie om, als je de tank verlaat/klaar bent met je behandeling, een bedankje uit te delen in wat voor vorm maar ook. Inmiddels heb ik een soort trofeeën kast gevuld met alle uitgedeelde afscheidskadootjes. Een Nutella potje, want zoals er op het kaartje stond: Bedankt voor alles, maar ik smeer hem! Zonnebloem zaadjes omdat ze hoopte dat we straks de bloemetjes weer buiten kunnen zetten! Maar ook een fles appelsap, twix, kitkat, roze koek en andere lekkernijen.

Toen in mijn eerste week een man een chocoladereep uitdeelde en me bedankte en sterkte wensde was het echt een verrassing, maar inmiddels begrijp ik het heel goed. Je zit toch met elkaar elke dag 2 uur in die gekke zuurstoftank. De meeste vinden het fijn om hun verhaal te doen en halen er ook heel veel steun uit. Daarom bedankt iedereen elkaar dus. Maar nu heb ik deze week de taak om mijn uitdeel kadootje in elkaar te zetten. We hebben van het weekend voorverpakte stroopwafels die Kanjers heten gekocht. Het woord zegt het natuurlijk al, het zijn allemaal kanjers.

Het voelt wel heel gek om eind deze week klaar te zijn. Een leven na de tank kan ik me nog niet zo goed voorstellen. We zijn echt wel een beetje gehecht geraakt aan Zeeland. En dan heb ik het niet alleen over de Zeeuwe Bolussen, maar zelfs wanneer we de auto in stappen en die heerlijke verse uienlucht je tegemoet komt, doen we ons raampje nog eens extra open en genieten we er volop van! En de lieve broeders en zusters die we hier ontmoet hebben.. Een paar hebben me een keer gebracht naar het ziekenhuis. En anderen hebben een maaltijd voor ons gekookt. Vorige week waren ze hier bij "ons" in het flatje aan het prediken. We hadden het raam open en vingen het gesprek op.. woorden als Koninkrijk en bidden hoor je niet standaard! Dus even gewacht tot ze klaar waren met hun gesprekje (wat wel even duurde, leuk voor hun, maar voor ons erg lang haha) en toen wilde we natuurlijk meteen ons gezicht laten zien! Ook de lieve broeders en zusters waarvan we gewoon in hun huisjes mogen verblijven, voelen als dikke vrienden terwijl we ze nog niet eens ontmoet hebben!

Er werken ook nog eens 3 zusters en 1 broeder parttime buiten bij het ziekenhuis. Ze brengen mensen naar binnen in een rolstoel, helpen bij de betaalautomaten en staan daar met een hele brede lach! Het was al in het begin dat mijn moeder 1 van de zusters dacht te herkennen en inderdaad een zuster! Vanaf dat moment was elke dag een feestje om afwisselend 1 van hun te zien en elke keer weer een dikke knuffel te krijgen. De JJ's (djeejdjeejs) worden Geoff en ik genoemd. Kortom, allemaal lieve broers en zussen die een plek in ons hart hebben gekregen.


  • 22 Oktober 2023 - 21:20

    L.P.:

    Fijn, bijna voorbij, maarrrr wat zal dat ook weer vreemd zijn!

    Geniet nog even van je laatste weekje want volgende week denk je aan hun, zo van daar zat ik ook en hoe zou het met ze gaan.

    Maar hopelijk gaat jou herstel zachtjes aan steeds verder en daar kijken we met z’n allen naar uit, want dat gunnen wij je allemaal zo graag.

    [e-1f970][e-1f618]


  • 23 Oktober 2023 - 20:00

    Pris :

    Succes met de laatste loodjes!


  • 25 Oktober 2023 - 14:49

    Anita L-K:

    Zoo lieve Kanjers, het zit er dus weer bijna op, best voorbij gevlogen… We hopen met z’n alle zooooo dat je er van bent opgeknapt lieverd, dat je weer gewoon 31 kan zijn/je zo kan voelen en jullie leventje weer wat kunnen oppakken. Succes dikke knuff en Jehovah’s zegen lieve JuPi en Geoff. [e-1f91f][e-1f3fc][e-1f940][e-2935]️[e-2934]️[e-1f339]


  • 25 Oktober 2023 - 16:17

    Elly Kugel :

    Lieve Juudje wat heerlijk het eind in zicht ,en wat heb jij je er doorheen geknokt ,echt je bent een kanjer [e-1f4aa][e-1f3fc]Wat hebben jullie lieve broers en zussen om je heen Voor Jehovah maakt het niet uit waar je bent ,Hij zorgt voor jou en je lieve Geoff. Sterkte met je verdere herstel [e-2764]️‍

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kruiningen

Judith

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 35198

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 27 Oktober 2023

Hyperbare Zuurstoftherapie

01 Januari 2018 - 01 Juli 2018

Ugandarisch

24 Juni 2010 - 09 Augustus 2010

Downunder

Landen bezocht: