Bijna onder de knie, die zuurstoftherapie! - Reisverslag uit Goes, Nederland van Judith van der Boom- Pijnacker - WaarBenJij.nu Bijna onder de knie, die zuurstoftherapie! - Reisverslag uit Goes, Nederland van Judith van der Boom- Pijnacker - WaarBenJij.nu

Bijna onder de knie, die zuurstoftherapie!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

23 Augustus 2023 | Nederland, Goes

Moe, zenuwachtig, onwerkelijk, veel vraagtekens, stil, onzeker, bang en toch vol vertrouwen. Zo begon het hyperbare zuurstof avontuur. Veel emoties die rondgierde door mijn lichaam. Veel instructies van te voren gekregen, maar toch ook niet.

Instructies zoals: make-up, haarlak en nagellak mag niet gedragen worden. Make up wat houdt dat in? Is dagcrème al make up? Het staat er niet, maar tussen de regels door dacht ik toch echt dat je dan ook niet mag douchen met badschuim want het zou maar ontvlambaar zijn. Al stinkend 2 maanden door het leven, dacht ik..

Instructies als: je krijgt een 100% katoenen (gevangenis) outfit van ons. Maar geen instructies over ondergoed, ja dan vraag ik me op het allerlaatste moment toch af: hoe zit dat met mn ondergoed moet die ook 100% katoen zijn? En die bh beugel? (Sommige zullen het nog wel herinneren..maar dus weer een typische story van mij met angst voor mn bh). Al snel stelde de verpleegkundige (geen idee of je haar zo noemt) me gerust met de woorden: alles wat wij aan hebben, mag jij ook!

Het was voor mij erg druk bij binnenkomst. De ene groep gaat uit de tank en "mijn" groep komt binnen om zich om te kleden en al gezellig bij te kletsen ze hebben elkaar namelijk op maandag al 2 dagen niet gezien(maar helaas is die drukte niet alleen op maandag merkte ik). Gelukkig mocht ik in een spreekkamer wachten en me omkleden. Die drukte en al die gesprekken door elkaar kon ik niet aan.

De verpleegkundige kwam afentoe even langs. Ze kwam zelfs snoepjes brengen voor tijdens het klaren van mn oren. Toen kwam er weer zo'n vraagteken in mn hoofd. Ergens in die instructies had ik gelezen dat een plastic flesje niet naar binnen mocht in de tank, dus dan zullen die snoeppapiertjes ook wel niet mogen. Dus ik snel de papiertjes van de snoepjes afgehaald en alvast in mn zak gedaan. Wordt vervolgt..

Toen het bijna tijd was werd ik gehaald om in de tank te gaan zitten. Ik had me zo druk gemaakt om het idee dat ik me moest gaan voorstellen aan iedereen. De energie die het me zou kosten, daar zat ik niet op te wachten. Ik dacht aan alsof het een groepstherapie was, en dat de begeleider zou zeggen: stel jezelf maar voor en dat ik dan zou moeten zeggen: Hoi ik ben Judith, ik heb een long covid probleem! En dat ze me dan allemaal zouden zeggen: welkom Judith.. maar gelukkig mocht ik gewoon ongemerkt door de tank lopen al knikkend naar iedereen en rustig gaan zitten in mn soort vliegtuigstoel.

Al snel werd de druk opgevoerd, en kreeg ik moeite met het klaren van mn oren. Lichte paniek omdat het me niet leek te lukken. Ik probeerde snel een snoepje uit mn zak te pakken, maar die was natuurlijk helemaal vastgeplakt aan mn shirt! Niet echt een succes kan ik je wel vertellen! Maar het is gelukt en niemand heeft mn gestruggle gemerkt.. denk ik!

Met snoepjes in mn mond ging het klaren gelukkig wel! Toen we eenmaal op de juiste druk waren, mochten we het zuurstofmasker op doen en ademen.. Echt wel wennen, maar de tijd vloog! Ik had nog geen puzzeltje, boekje mee.. mn hoofd trekt dat nog niet in combinatie met andere prikkels zoals de mensen en het geluid van de zuurstoftank. Ik heb heerlijk met mn ogen dicht gezeten, zo was het vol te houden.

Na elke 20 min, is er een 5 min pauze waarin je het masker af mag zetten. Er heerst een gezellige sfeer in de tank. Tegelijkertijd met mij is er 1 andere meid met long covid begonnen. Voor de rest kennen ze elkaar inmiddels al wat langer en zien elkaar natuurlijk elke dag. Zelf was ik erg gefocust op mezelf en trok ik het nog niet om me te mengen in het gesprek.

Van anderen hoor ik dat ze er zelf ook de eerste 2 weken zo bij zaten (we zitten nu met 5 long covid patiënten in de tank), maar nu al weer een stuk verder zijn. We gaan het zien en beleven!

Ik hou jullie op de hoogte!


  • 23 Augustus 2023 - 20:37

    L.P:

    Toppie gedaan hoor de eerste dagen, ben trots op je [e-1f618]


  • 23 Augustus 2023 - 20:37

    Mim:

    [e-2764]️


  • 23 Augustus 2023 - 20:44

    AvdB:

    Best futuristische look, al die pakken en zuurstofmaskers!


  • 23 Augustus 2023 - 21:37

    Paulien :

    Wat stoer van je om dit te gaan doen!!!

    Rustig aan, hou je eigen tempo aan; het gaat om jouw genezing…vrienden heb je genoeg buiten de tank[e-1f60d] veel liefs van Sammie en zijn baasjes


  • 23 Augustus 2023 - 21:42

    Linda:

    Topper [e-1f4aa][e-1f3fc][e-2764]️[e-1f618]


  • 23 Augustus 2023 - 22:51

    Maritjuh :

    Wat mooi omschreven. Zet hem op lieverd. Stapje voor stapje [e-2665]️[e-2665]️ Luf you [e-1f49d]


  • 24 Augustus 2023 - 08:21

    Olaf & Nathalie :

    Dapper van je Juud!

    Wat fijn dat je dit avontuur met ons wilt delen.

    Succes weer de komende dagen!


  • 24 Augustus 2023 - 09:44

    Anne Marie Van Sluis :

    Wat knap Judith en wat leuk geschreven.

    Ik hoop zo dat je hier als herboren uitkomt!


  • 24 Augustus 2023 - 11:40

    Sabine:

    Bedankt voor je levendige verslagje. Zo kunnen we toch een beetje meebeleven wat je doormaakt. Fijn om te lezen dat je uit de eerste hand nu gehoord hebt dat anderen er baat bij hebben, dat geeft hoop. Veel succes topper, je kunt dit! Liefs -X-


  • 24 Augustus 2023 - 13:24

    R&R:

    [e-1f4aa][e-1f4aa][e-1f4aa] heel veel succes. Leuk om met je mee te lezen/leven [e-1f609]


  • 24 Augustus 2023 - 15:03

    Anita L-K:

    Lieve Jupi, wat heftig meiss, heel veel sterkte, khoop dat je er van op knapt[e-1f64f][e-1f3fc][e-1f91f][e-1f3fc][e-1f4aa][e-1f3fc]


  • 24 Augustus 2023 - 16:27

    Britt:

    Juudje heel veel sterkte meid . We zijn trots op je knuffels van de [e-2764]️inkjes


  • 24 Augustus 2023 - 16:28

    Nathaal :

    heel trots op je en super mooi geschreven! we gaan gewoon met z'n allen bidden en hopen dat jij binnenkort ook zit te kletsen in die gekke tank [e-1f49b]


  • 24 Augustus 2023 - 20:40

    Erik En Trudy:

    Hoi Judith,

    ik werd op de hoogte gesteld door je moeder dat je in Goes zit maar de reden daar wisten we eigenlijk niets van. Ze dacht vast dat ze dat aan ons verteld had, dus niet [e-1f604].

    Wel weten we dat je nog steeds last bleef houden van de gevolgen van Covid19 maar dat Goes te maken heeft met het ondergaan van een zuurstoftherapy dat is dus nieuw voor ons.

    Heftig hoor! Maar wel heel fijn dat er iets tegen gevonden is wat vast goed voor je gaat werken. Lieve Judith word maar heel gauw beter zodat je Geoffrey daarna weer kan overrompelen met je spraakwaterval want dat zal hij vast erg gemist hebben [e-1f92d]

    veel liefs van ons!

    [e-1f970][e-1f970]


  • 25 Augustus 2023 - 18:31

    Familie Van Der Gun:

    Hoi Judith,

    Bedankt dat je dit op deze manier deelt.

    Heel veel sterkte en beterschap.

    Dikke knuffel vanuit Kamerik.

    Fam. Van der Gun


  • 26 Augustus 2023 - 15:09

    Samantha :

    Mooi omschreven, trots op jou [e-1f49a]. Ik denk aan je, dikke knuffel.


  • 26 Augustus 2023 - 18:58

    Van Den Berg :

    Wat superlief dat je verslag doet.. we leven allemaal mee en hopen zo dat het iets positiefs bij je zal brengen.

    Liefs Patrick, Naomi, Rocco en Patty van den Berg


  • 27 Augustus 2023 - 12:56

    De Botjes:

    Heel veel sterkte Judith,liefs, de Botjes.


  • 28 Augustus 2023 - 09:35

    Martin&Maria:

    Ha die Judith

    Dit had jij ook nooit verwacht om als een soort ruimte reiziger in een zuurstoftank te gaan zitten. Wees gerust je blijft op moeder Aarde [e-1f30d] en gaat die niet verlaten. Zie het als een ervaring en een gelegenheid om te leren. Wij weten zeker dat het jou gaat lukken omdat je een positieve instelling hebt en heel veel heel veel aanmoediging krijgt van je zussen en broers. Doe je vriend de groeten van ons en weet dat er EEN is die zegt: Jouw gedachten zijn niet Mijn gedachten. Jes55:9. Lieve Judith naar alle omstandigheden een hele fijne dag.

    heel veel sterkte en liefs van Martin en Maria je broer en zus uit Brooklyn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Goes

Judith

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 35162

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 27 Oktober 2023

Hyperbare Zuurstoftherapie

01 Januari 2018 - 01 Juli 2018

Ugandarisch

24 Juni 2010 - 09 Augustus 2010

Downunder

Landen bezocht: