Alles komt Goes - Reisverslag uit Goes, Nederland van Judith van der Boom- Pijnacker - WaarBenJij.nu Alles komt Goes - Reisverslag uit Goes, Nederland van Judith van der Boom- Pijnacker - WaarBenJij.nu

Alles komt Goes

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

02 September 2023 | Nederland, Goes

Inmiddels ben ik een jaar ziek en ziek zijn valt me heel erg zwaar. Thuis zijn zonder energie, niet meer kunnen doen wat ik zou willen, eigenlijk mezelf niet meer kunnen zijn, vindt ik heel erg moeilijk. Soms kies ik ervoor om een 1 of 2 uurtjes niet "ziek" te zijn....het resultaat? Minimaal een week bijkomen. Op deze manier voelt het niet als leven, maar als overleven. Emotioneel, mentaal en fysiek doet het ziek zijn me heel veel (niet gemakkelijk om te vertellen) en ik heb het er moeilijker mee dan ik misschien ooit had gedacht.

Dus toen we een artikel lazen over hyperbare zuurstoftherapie en long covid waren we niet meteen overtuigd maar wel nieuwsgierig. Daar gingen we! Onderzoek, lezen, nazoeken (opzoekwerk zou onze Belgische Kringopziener zeggen). Uitspitten van medische artikelen, nieuwsberichten, forums en wetenschappelijke onderzoeken. Na al dat leeswerk, waar ik na 5 minuten de kern alweer van was vergeten, dachten we: een intake kan altijd.

Niet wetende dat we de intake met de bekende hyperbarezuurstoftherapie arts van tv/de krant hadden.. dr. Heringhaus. Hij vroeg naar mn klachten en toen ik er een paar benoemde, zei hij (in het Nederlands met een goed Duits accent): 'dan heb je waarschijnlijk ook hier last van, en daar last van'. Hij vulde eigenlijk het lijstje aan omdat hij het echt herkende en erkende als long covid klachten. Na zolang hebben getwijfeld en mezelf ook helemaal gek te hebben gemaakt of zo'n ziekte dit echt wel allemaal kon veroorzaken....(ja je gelooft het niet) kreeg ik ook nu weer echt de bevestiging.. dat voelde zo fijn! In de loop van de tijd wil je namelijk zo graag beter worden, dat horen dat er geen of weinig oplossingen voor zijn je tot wanhoop drijft! Dus wat is de oplossing in mijn onvolmaakte brein? Gewoon denken dat je iets anders hebt wat wel oplosbaar is. Na 1 intake was dat (nagenoeg) verholpen, ik heb long covid!

Misschien denk je nu...Goes? Waarom naar Goes? Waar ligt Goes? Heb je daar je paspoort voor nodig? Spreken ze daar nog Nederlands? Nou, eigenlijk hebben we bewust gekozen voor Goes, want als we als "arme" pioniers [e-1f609] geld gaan uitgeven, dan doen we dat graag bij een centrum (met de kennis die wij hebben) waarvan wij zeker weten dat ze het protocol volgen wat in Israël is getest en onderzocht en waarmee ze long covid patiënten hebben zien opknappen.

Ons plan was om 8 weken heen en weer te reizen. Maar dr. Heringhaus vond dat niet zo verstandig zei hij....toen hij ons wat huisjes aanprees dachten we dat ie ons nog meer geld afhandig wilde maken, maar het zat anders! Hij zei: de eerste 2 weken kan reizen nog wel, dan merk je nog niet zo veel verschil, maar van week 3-8 wordt je zo moe omdat je lichaam in de herstelstand gaat en dan moet je eigenlijk je energie echt gebruiken om te herstellen, niet om heen en weer te reizen.

Klonk heel logisch! Maar daar kwam meteen de eerste uitdaging.. Althans dat dachten wij! Want wat een enorme uitdaging leek, was sneller opgelost dan wij ooit hadden kunnen bedenken! We hebben er vooraf maar ook toen we dit hoorde veel over gebeden en zijn meteen gaan kijken naar alle opties. We dachten aan hotels, B[e-38]B en andere dure verblijfplaatsen. Maar hoe geweldig is het dat we er 1 berichtje uit hebben gestuurd aan een zuster en dat onze lieve geestelijke familie meteen bereid was (en is) om te helpen!

Al snel (uhm volgens mij nog geen 2 dagen later....) hoorde we dat we vanaf halverwege september in het huis mogen van een br en zr dat naar de SKP gaan in die periode! Dat zou betekenen dat we naast 2 weken heen en weer reizen nog maar 2 weken een verblijfplaats nodig hadden! Maar ook daar in zijn we onwijs geholpen en zien we echt Jehovahs hulp! Want vanaf afgelopen donderdag mogen we in het huisje van een echtpaar dat nu een maand op vakantie is! En weetje wat? Ze wonen ook nog eens praktisch naast het ziekenhuis (en dan ook letterlijk naast het ziekenhuis!!) Hoe geweldig is dat he..ze kennen ons niet en laten ons gewoon in hun huis! Dit kan toch allemaal alleen maar in Jehovah’s organisatie! Jehovah neemt ziekte niet weg op dit moment, dat doet hij pas straks in het paradijs maar het moment dat we het niet kunnen dragen (in mijn geval nu het heen en weer reizen) zorgt hij voor de uitweg!

Toen ik de eerste week al merkte dat het heen en weer reizen me veel energie koste, heeft Jehovah, doormiddel van een hele lieve broer en zus gezorgd voor een oplossing zodat ik ook afgelopen maandag tot donderdag een plekje in Goes had om te verblijven. En dan heb ik het nog niet eens gehad over al die verschillende vormen van hulp die we daarnaast nog hebben gekregen.

Of het geholpen heeft dat slapen in Goes... nou daar zal je in mn volgende blog wat over lezen!

https://ntr.nl/Focus/287/detail/Ziek-na-corona-12/VPWON_1344838

Als je de link kopieerd in Google.. Vanaf minuut 19 zie je waar ik zit en de behandelende verpleegkundige en dr. Heringhaus!


  • 02 September 2023 - 15:15

    G 2 The B:

    Je bent geweldig schatje! Mijn bikkel! [e-1f618]


  • 02 September 2023 - 16:55

    Uit Kamerik ;):

    [e-2764]


  • 02 September 2023 - 18:08

    Amber:

    Wat is Jehovah toch géweldig.... Wat krijg ik kippenvel te weten dat Hij zoveel van jullie houdt en jullie alles wil geven! Dank aan Hem voor zo'n fijne, liefdevolle broederschap die overduidelijk écht een verlengstuk van Jehovah's liefde zijn!


  • 02 September 2023 - 18:30

    De Botjes:

    [e-2665]️[e-2665]️


  • 02 September 2023 - 19:23

    R&R:

    Succes daar! Raar hoor, dat je zo ver weg zit…

    Liefs van ons.


  • 02 September 2023 - 22:43

    L.P.:

    Wat een prachtig geschreven verslag weer, en ja je bent een topper om dit vol te houden want het is zwaar erg zwaar voor je.

    Maar door de liefdevolle zorg van Geoff en de lieve br en zrs om je heen gaat het je lukken..


  • 21 September 2023 - 22:29

    ALK:

    Lieve JuPi, [e-1f979][e-1f972][e-1f64f][e-1f3fc]geweldig, brok in m’n keel van… wat een ervaring… mssn zitten de SKP br en zr wel in de weekenden bij ons in de gemeente, we krijgen elk weekend de helft van de SKP naar de gemeente Jol in Lelystad[e-1f60d], of ze zijn aan Dronten toegewezen, …. Ja wat een geweldige organisatie en wat zorgt Jehovah goed voor jullie, neem jullie rust lieverds[e-1f618][e-1f618][e-1f91f][e-1f3fc]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Goes

Judith

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 35287

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 27 Oktober 2023

Hyperbare Zuurstoftherapie

01 Januari 2018 - 01 Juli 2018

Ugandarisch

24 Juni 2010 - 09 Augustus 2010

Downunder

Landen bezocht: